Piata romaneasca se confrunta in prezent cu o obsesiva
si sufocanta formula publicitara care promite consumatorilor „cel mai mic pret
garantat”, oriunde acestia isi indreapta privirea.
Cel mai mic pret garantat |
Sloganul
pare insa sa nu mai impresioneze pe nimeni, avand in vedere ca romanul (si nu
numai el) se afla in cautarea produselor care pot fi achizitionate la pretul just si nu la pretul cel mai mic.
Cumparatorii
nu se lasa pacaliti de promisiuni desarte: un pret mic nu indica neaparat ca
vei regasi in cosul de cumparaturi produsul la care ai nazuit, ba dimpotriva.
Potrivit
unui studiu realizat de specialistii companiei internationale de marketing TCC,
pentru romani, preturile cele mai atragatoare reprezinta expresia unui amestec
de factori, care includ de pilda extraservicii, comprimarea timpului petrecut
in magazin, accesibilitate si nu in ultimul rand, o experienta multisenzoriala.
„Au o
importanta majora atat perceptia de pret a magazinului respectiv, cat si
componente precum familiaritatea si mai ales modul in care retailerul respectiv
stie sa rasplateasca loialitatea si sa faca experienta de cumparare interesanta
si placuta”, sustine Manfred Litschka, managerul TCC.
In
ceea ce priveste magazinele de format mare, analistii considera ca in tara
noastra, consumatorii vor manifesta din ce in ce mai mult interes pentru
programele de loialitate, prin care se ofera gratuit clientilor fideli produse
de calitate, aflate pe lista lor de dorinte.
„Cred
ca magazinele de format mare trebuie sa se concentreze pe a da motive
clientilor sa investeasca in calatoria pana la rafturile lor, prin strategii de
fidelizare. Consumatorii spun ca programele de loialitate ii face sa se simta
speciali, astfel incat se declara dispusi sa calatoreasca mai mult pana la
magazinul respectiv, sa cumpere mai mult sau mai des”, precizeaza specialistul
TCC.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
*Va rugam utilizati un limbaj decent. Multumim.