11 ian. 2016

Iluzia celui mai mic pret - formula ce nu (mai) pacaleste

Piata romaneasca se confrunta in prezent cu o obsesiva si sufocanta formula publicitara care promite consumatorilor „cel mai mic pret garantat”, oriunde acestia isi indreapta privirea.

Cel mai mic pret garantat
Sloganul pare insa sa nu mai impresioneze pe nimeni, avand in vedere ca romanul (si nu numai el) se afla in cautarea produselor care pot fi achizitionate la pretul just si nu la pretul cel mai mic. 

Cumparatorii nu se lasa pacaliti de promisiuni desarte: un pret mic nu indica neaparat ca vei regasi in cosul de cumparaturi produsul la care ai nazuit, ba dimpotriva.

Potrivit unui studiu realizat de specialistii companiei internationale de marketing TCC, pentru romani, preturile cele mai atragatoare reprezinta expresia unui amestec de factori, care includ de pilda extraservicii, comprimarea timpului petrecut in magazin, accesibilitate si nu in ultimul rand, o experienta multisenzoriala.

Au o importanta majora atat perceptia de pret a magazinului respectiv, cat si componente precum familiaritatea si mai ales modul in care retailerul respectiv stie sa rasplateasca loialitatea si sa faca experienta de cumparare interesanta si placuta”, sustine Manfred Litschka, managerul TCC.

In ceea ce priveste magazinele de format mare, analistii considera ca in tara noastra, consumatorii vor manifesta din ce in ce mai mult interes pentru programele de loialitate, prin care se ofera gratuit clientilor fideli produse de calitate, aflate pe lista lor de dorinte.

Cred ca magazinele de format mare trebuie sa se concentreze pe a da motive clientilor sa investeasca in calatoria pana la rafturile lor, prin strategii de fidelizare. Consumatorii spun ca programele de loialitate ii face sa se simta speciali, astfel incat se declara dispusi sa calatoreasca mai mult pana la magazinul respectiv, sa cumpere mai mult sau mai des”, precizeaza specialistul TCC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

*Va rugam utilizati un limbaj decent. Multumim.