Intr-un magazin de produse alimentare din provincia Verona (Italia), un cuplu de americani au constatat cu stupoare ca pe tejghea, expuse cat mai frumos cu putinta, tronau o serie de sticle de vin cu etichete infatisandu-l pe Hitler in floarea carierei sale dictatoriale.
Nu numai Adolf trona insa pe sticlele din pravalie, ci si alte personaje faimoase, precum Hermann Goering sau Heinrich Himmler - "eroi" ai fascismului, care asigura incasari de mii de euro anual, intr-un business infloritor, dezvoltat apeland la un slalom printre ambiguitatile legilor italiene, relateaza Osservatorio Antisemitismo.
Comercializarea de produse care promoveaza in orice fel, principii, fapte sau metode fasciste este interzisa prin Legea Scelba* numarul 645 din 20 iunie 1952, care prevede, la articolul 4, pedeapsa cu inchisoare de la sase luni la doi ani pentru cei ce se fac vinovati de o astfel de fapta.
*Mario Scelba - om politic italian, Presedintele Consiliului de Ministri in perioada 1954-1955 si Presedinte al Parlamentului European din 1969 pana in 1971.
Sticlele de vin buclucase
O sticla de vin purtand o eticheta care prezinta imagini de propaganda rasista sau fascista este considerata un instrument de manipulare, de instigare si de incurajare a comportamentului neo-nazist, care cunoaste vremuri de o agitatie deosebita in ultima perioada, in Italia si nu numai.
Cindy si Matthew Hirsch, turistii americani care s-au trezit in fata unor rafturi bine garnisite cu sticle de vin, etichetate cu fotografia lui Hitler si cu formula "Ein Volk, ein Reich, ein Fuhrer", n-au ezitat sa fotografieze aceasta bogata oferta, alaturi de "alternativa" italiana a sticlei de vin, cu imaginea lui Mussolini, inscriptionata cu motto-ul "Dux Fiat Lux".
Pentru cei doi, socul a fost cu atat mai puternic, cu cat o parte din membrii familiei si-a pierdut viata in timpul celui de-al doilea razboi mondial, in lagarul de la Auschwitz, subliniaza sursa.
Vinul imbuteliat in aceste ambalaje iesite din comun, apartinand colectiei "Linea della storia", se vinde la pretul de 9,5 euro, iar modul de comercializare a acestuia in magazinul italian e cu atat mai surprinzator, cu cat se realizeaza alaturi de produse similare, imbuteliate in sticle etichetate cu imaginea papei Ioan Paul al II-lea.
Ministrul Intergrarii italian, Andrea Riccardi, a declarat presei ca "cei ce produc, distribuie sau comercializeaza astfel de sticle de vin, dau dovada de un prost gust care intineaza memoria a milioane de persoane, riscand sa compromita imaginea Italiei in lume".
Opinia proprietarului
Fabrizio Flisi, proprietarul magazinului in cauza, sustine insa ca vinde foarte putine sticle de vin din aceasta categorie, principalii cumparatori fiind turistii germani, dispusi sa cheltuiasca banii pe astfel de "amintiri" de vacanta.
De asemenea, Flisi a afirmat ca expune in mod intentionat sticlele cu pricina cat mai la vedere, deoarece "este evident ca ororile fascismului nu trebuiesc date uitarii si intr-un fel sau altul e necesara continuarea aducerii lor in prim-plan, pentru a improspata rusinea", precizeaza sursa.
Citeste si: Germania: Mein Kampf se intoarce in librarii?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
*Va rugam utilizati un limbaj decent. Multumim.