26 nov. 2012

Ce tip de candidati cauta headhunter-ii pentru 2013

Wall Street Journal s-a gandit ca n-ar fi rau sa demareze o investigatie in randurile celor mai prestigiosi headhunters americani, pentru a descoperi cate ceva din secretele obtinerii unui job pe 2013.

Asa cum in universul fashion stilistii urmaresc trend-ul pentru a cuceri un loc pe randul din fata in peisajul modei anului urmator, tot astfel, companiile specializate in recrutare, cauta sa vina in intampinarea exigentelor angajatorilor, anticipandu-le pretentiile, relateaza La Stampa.

Daca intentionati sa candidati pentru un job in cursul anului urmator, sau urmariti un salt in cariera, n-ar fi rau sa analizati cat mai cu atentie, semnificatia termenilor: comunicare, branding, flexibilitate, productivitate.

Acestea se anunta armele secrete pentru a obtine cheia succesului in plan profesional, in viitorul apropiat.

Potrivit sursei citate, ideea ca problemele generate de criza au distrus orice sansa de a construi o cariera de succes, este in realitate o eroare de perspectiva: companiile au nevoie de personal nou, bine pregatit, gata sa accepte provocarea relansarii economice.

Comunicare

Pentru a face parte din categoria privilegiata a celor ce vor fi selectionati pentru un job bun, e nevoie insa de un nou tip de pregatire a candidaturii, care implica abilitati de comunicare deosebite.

Posta electronica, retelele de tip social-network si fluxul de mesaje din universul mobil in general, au accelerat schimbul de informatie si cantitatea de date vechiculate zilnic.

Dar odata cu ascensiunea acestui fenomen, s-a diminuat calitatea schimbului de informatii in sine - iata de ce, angajatorii doresc sa recruteze personal capabil sa nu se limiteze la cele 140 de caractere ale postarilor de pe Twitter.

Capacitatea de a interactiona direct cu alte persoane, de a se exprima coerent, de a prezenta un proiect astfel incat sa suscite interesul audientei - acestea sunt calitatile care vor prima in fata angajatorilor pe 2013.

Personal branding

In plus, se vor cauta angajati care stapanesc arta de a dezvolta ceea ce se cheama "personal branding"  - salariatul in sine devenind un "brand" cu o eticheta individuala autonoma.

Companiile au nevoie de persoane care stiu sa fructifice la maxim in folosul firmei, instrumentele social-media, blogurile si orice alt mijloc hi-tech in masura sa promoveze numele, produsele si serviciile firmei angajatoare.

Pentru a-si evidentia cat mai bine aceste calitati, candidatului ii revine sarcina de a-si crea propria "carte de vizita" atrgatoare, pentru a se putea propune ulterior drept ambasador al companiei in care isi doreste sa lucreze.

Flexibilitate

Flexibilitatea constituie la randul sau, una din calitatile esentiale pentru a crea o buna imagine la interviu: companiile moderne prezinta o dinamica impresionanta a activitatii si se confrunta cu un ambient extern in continua evolutie.

Cei mai buni angajati sunt toacmai aceia care inteleg acest lucru si se demonstreaza dispusi sa intre in joc dupa aceleasi reguli: flexibilitate in executarea sarcinilor care le revin sau in ceea ce priveste orarul si punctul de lucru.

Productivitate

Cel de-al patrulea "must" ar fi imbunatatirea productivitatii: potrivit sursei citate, este de asteptat ca firmele sa urmareasca pe 2013, cresterea productivitatii cu circa 20% - un parametru indispensabil pentru a tine pasul cu inovatia, tinand costurile in frau.

Fiecare salariat care constientizeaza responsabilitatea proprie in acest context, reprezinta un asset pentru angajator - se cauta asadar persoane active, creative, aflate permanent in cautarea unor solutii noi, originale, pentru a creste in plan profesional si a deprinde noi capacitati de lucru, care sa le completeze pe cele deja detinute.

Iata patru carti castigatoare care, aflate in buzunarul unui candidat bine informat, garanteaza sanse de reusita net superioare fata de concurentii mai putin atenti la trendul pe piata fortei de munca in 2013, concluzioneaza sursa.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

*Va rugam utilizati un limbaj decent. Multumim.