4 nov. 2012

Fata intunecata a industriei coafurilor sofisticate

Industria coafurilor sofisticate cunoaste o evolutie fara precedent, demonstrata de volumul impresionant al vanzarilor de par destinat confectionarii perucilor si suvitelor cu ajutorul carora se realizeaza cele mai de invidiat aranjamente ale podoabei capilare feminine.

Nici barbatii nu se dau in laturi cand este vorba de anumite "ajustari" in acest context, in ultima perioada inregistrandu-se tot mai multe solicitari din partea reprezentantilor sexului tare, adresate saloanelor care ofera servicii de specialitate, relateaza The Guardian.

Este vorba despre ceea ce poate fi denumit pe drept cuvant un "boom" la  originile caruia se afla cererea de pe piata reprezentata de tarile occidentale, hranita cu resursele de rigoare din tarile slab dezvoltate, unde parul se poate transforma intr-o sursa de venit.

Asta in cazurile cele mai fericite, atunci cand nu este tuns cu forta, pentru a lua calea catre orizonturile luminoase ale celor bogati, aflati in cautarea unui look cat mai spectaculos cu putinta.

Datele oferite de materialul publicat in paginile cotidianului britanic provin de la Biroul Vamal local, care a calculat ca in fiecare an, in Marea Britanie, intra circa 38 de milioane de lire sterline sub forma de par uman sau animal.

Informatiile oferite de aceasta entitate, demonstreaza ca britanicii se afla pe cel de-al treilea loc in lume la capitolul importurilor acestui produs, dupa Statele Unite si China.


In ciuda fenomenului de recesiune, industria aceasta cunoaste o veritabila explozie, gratie firmelor care inregistreaza fluxuri de afaceri cuprinse intre 55 si 75 de milioane de euro doar pentru segmentul extensions, releva sursa.

O parte din acest segment este acoperita desigur si de parul sintetic, dar in ceea ce priveste obtinerea unui look convingator si fascinant, suvitele sintetice nu ofera nici pe departe acelasi potential de care dispune parul natural.

"Nu cred ca-i pasa cuiva de unde provine acest par", a declarat Dawn Riley de la Balman Hair, companie care comercializeaza engros acest pretios articol, mentionand ca la randul sau, nu intreaba niciodata de unde a fost procurat parul.

Mergand pe principiul "ceea ce nu stiu, nu-mi poate da bataie de cap", multe firme care activeaza in acest sector prefera sa nu rascoleasca prea mult apele tulburi ale surselor din care se aprovizioneaza.


In India insa, materia prima destinata coafurilor sofisticate ale occidentalilor, se obtine de multe ori cu forta: in anumite familii, barbatii isi silesc sotiile sa-si vanda parul, asa dupa cum, multi copii din patura sociala cea mai defavorizata, sunt rasi pe cap promitandu-li-se in schimb jucarii.

Exista chiar si hotii de par uman. Si mai exista femei care se roaga in templele din sud, pentru bunastarea familiei, sanatatea celor dragi sau pentru o recolta imbelsugata, lasand drept ofranda parul lung si matasos, care nu a cunoscut vreodata atingerea vopselelor sau jetul fierbinte al unui feon si care poate ajunge pe piata britanica, la suma de 200 de lire sterline.

Victoria Beckham, considerata principala promotoare a modei suvitelor-extension, a declarat in 2003, ca poarta pe cap "par de la prizonierii rusi", facand aluzie la o practica utilizata in anumite inchisori, unde paznicii isi procura ceva bani de buzunar din vanzarea podoabei capilare a detinutilor.

Marfa se scoate deseori la vanzare pe internet si dupa un slalom abil printre diferiti intermediari, ajunge in saloanele de infrumusetare unde, pentru un tratament care presupune aplicarea de extensios, se platesc sume impresionante.

O serie de firme specializate in astfel de servicii, incearca sa adopte un "comportament etic" in acest context, acordand o atentie speciala provenientei materialelor utilizate, dar multe altele prefera sa ignore acest aspect, hranind din plin latura obscura a industriei parului frumos, subliniaza sursa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

*Va rugam utilizati un limbaj decent. Multumim.